IPV na okruglom stolu u Splitu

Ponedjeljak, 9. listopad 2006.

Predstavnici Instituta prometa i veza sudjelovali su na Okruglom stolu u Splitu. Tema okruglog stola bila je prometno prostorno rješenje željezničkog čvora Split, a predstavljen je i koncept novog autobusnog kolodvora.

Mišljenje Instituta je da sa stajališta struke nije prihvatljivo preseljenje autobusnog i željezničkog kolodvora iz gradske luke u Kopilicu, jer se na taj način produljuje vrijeme putovanja svim putnicima kojima je ciljana destinacija centar Splita i Gradska luka, što povlači za sobom značajno povećanje transportnih troškova.

 

Mr. sc. Spase Amanović naglasio je da bi postojeći željeznički kolodvor u Splitu u budućnosti  trebao imati 2 kolosijeka dužine 400 metara za prijem i otpremu međunarodnih i međugradskih vlakova te dva kolosijeka dužine 164 metra za prijem i otpremu gradskih i prigradskih vlakova, čime će se ukupna površina kolodvora smanjiti s 48 na 17 tisuća metara četvornih. Nužno je preuređenje oba postojeća gradska kolodvora sa ciljem podizanja kvalitete prijevoza, te gradnja drugog kolosijeka od Kopilice do Kaštel Starog. Druga faza razvoja predviđa potpuno novu prugu u prstenu od Dujmovače do Stobreča a potom i zatvaranje kruga izgradnjom kolosijeka uzduž južnog dijela grada.


Koncepcijski prikaz mogućeg izgleda željezničko-autobusnog-pomorskog terminala u Splitu


Dr. sc. Ivan Dadić predstavio je idejno rješenje novog splitskog autobusnog kolodvora koji bi se trebao prostirati na 250 tisuća četvornih metara i na nekoliko etaža te bi bio usko povezan sa drugim vidovima prometa prisutnima na području sadašnje gradske luke, poput željezničkog terminala i gradske luke. Novi autobusni kolodvor trebao bi imati 12 perona, gotovo 4.000 parkirališnih mjesta na tri etaže te 160.000 metara četvornih poslovnog prostora.

Po ovome konceptu, autobusni bi kolodvor bio na etaži iznad željezničkog, dok bi ispod željezničkog postojale tri etaže sa garažnim prostorom. Autobusni prijevoz županijskog i prigradskog karaktera preselio bi se na novi autobusni kolodvor u Kopilici koji bi sadržavao 45 perona.